POMYSŁY,  POMOCE,  TIK

Sztuczna inteligencja na katechezie?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji na katechezie

W czasie darmowego webinaru „Nowe funkcje w Canvie” pokazywałem integracje Canvy z aplikacją ChatGPT. Sztuczna inteligencja (AI – Artificial Intelligence) tworzy treści, które możemy konwertować na prezentacje.

Sztuczna inteligencja na katechezie?

Poniżej prezentacja kolejnego narzędzia. Aplikacja tome.app tworzy nie tylko treści na zadany temat, ale również generuje obrazy. Prezentacja o Zesłaniu Ducha Świętego powstała w 30 sekund (!)

Te nowe możliwości wzbudzają wiele emocji. Warto żebyśmy jako katecheci wiedzieli co „w trawie piszczy”, bo sztuczna inteligencja wkracza do edukacji. Wcześniej od nauczycieli zaczęli jej używać uczniowie (tak przynajmniej było w mojej szkole).

Bardzo jestem ciekawy Waszej opinii. Zostawcie je w komentarzach tutaj lub na stronie facbookowej Studni.

Poniżej post na temat użycia sztucznej inteligencji w nauczaniu religii w szkole, wygenerowany przez ChatGPT.

Użycia sztucznej inteligencji w nauczaniu religii w szkole

Czy sztuczna inteligencja (SI) może odgrywać rolę w nauczaniu religii w szkole? To fascynujące pytanie, które warto rozważyć. SI może być użyta jako cenne narzędzie wspomagające ten proces.

Dzięki sztucznej inteligencji, nauczanie religii może stać się bardziej interaktywne i spersonalizowane. Algorytmy uczenia maszynowego pozwalają na dostosowanie treści do indywidualnych potrzeb i umiejętności uczniów. To oznacza, że mogą oni uczyć się w swoim własnym tempie i w sposób dostosowany do swojego poziomu zaawansowania.

SI może również dostarczać szeroką gamę materiałów edukacyjnych z różnych tradycji religijnych. Dzięki temu uczniowie mogą zyskać lepsze zrozumienie różnych wierzeń i ich kontekstu. Dodatkowo, sztuczna inteligencja może wspomagać nauczycieli w monitorowaniu postępów uczniów i dostosowywaniu metodyki nauczania.

Oczywiście, istnieją pewne wyzwania związane z wykorzystaniem SI w nauczaniu religii. Ważne jest, aby zachować równowagę między technologią a elementem ludzkim. Interakcja między nauczycielem a uczniem pozostaje niezastąpiona w procesie edukacyjnym.

Podsumowując, sztuczna inteligencja może wzbogacić nauczanie religii, zapewniając spersonalizowane treści, różnorodność perspektyw i lepsze monitorowanie postępów uczniów. Jeśli odpowiednio wykorzystana, SI może być wartościowym narzędziem wspomagającym ten proces edukacyjny.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *